klubba i mun

ja, här sitter vi, vid varsin dator, med varsin klubba i munnen  och kollar på varsin sida av bloggen.
man kan ha det bra :)

vi befinner oss alltså i skolan och har lunch till....kvart  i ett,  25 minuter till alltså :)
imorse när vi åkte till skolan var det ovanligt mycket folk på bussen, antagligen för att det var förseningar med pendeltåget. men vi lyckades tränga oss fram och få sittplatser.
både jag och elida kände att det här ska nog bli en bra dag, men vi tyckte också att värdeln speglade motsatsen.
vi ville få en bra dag, men världen hade ingen bra dag. men det gör inte så mycket, för när man själv ser på saker och ting positivt blir dagen oftast bättre. Så än så länge är det en bra dag!

vet du vad du äter egentligen?
vi hörde ett radioinslag imorse med killen som har skrivit boken "Den hemliga kocken" , Mats - Eric Nilsson. (jag tror nästan att jag ska läsa den, men jag vet inte riktigt om man vill det egentligen)
Han pratade om vad för skit som finns i våran mat egentligen, och nu tänker vi inte på allt socker och så, utan allt onaturligt. alla tillsatser som egentligen produceras för något helt annat, men som man sedan lägger ner i maten.
Vissa saker blev man riktigt äcklad av, men det var ändå intressant, då det ska vi nog kolla upp lite mer om.
Vi bestämde att när vi får våran lägenhet ska vi leva naturligt för och se hur den lilla vardagen kan förändras genom kosten. Bara äta saker som vi vet vad det innehåller och som vi själva tilllagat.

Nu så ska elida byta om till teatern och jag ska försöka hitta anna och se om det blev några pepparkakor.
(tänk vad mysigt det ska bli med jul)

PUSS!
/ Malin

Kommentarer

Tell us:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback